X
تبلیغات
AxGiG,  مدرسه-پرواز-خوزستان - معرفی کشتی هوایی

مدرسه-پرواز-خوزستان


دریافت هواشناسی




درباره وبلاگ
 

علی رضا محمدیان
متولدوساکن اهواز
متولد 1353
شغل : کارمند
تخصص فنی:برق،
تاسیسات،کامپیوتر
تجارب ورزشی:
خلبان پاراگلایدر
پرورش اندام
کوهپیمایی
بستکبال
تکواندو
بوکس
کاراته
بنام تجلی بخش آسمان
( با مطالعه این وبلاگ انسانهای
پرندۀ ایران را خواهید شناخت )
از دیرباز هر انسانی رویای پرواز
را در سر می پرورانده است. در
گذشته این آرزو بر اثر فقدان
امکانات و سرمایه و شرایط
کافی برای ساخت تجهیزات
پرنده ، بی نتیجه ماند اما دیری
نپایید که در حال حاضر با
پیشرفت علم و دانش ، انسان
توانسته است به جدیدترین
شیوه های ورزشهای هوایی ،
منطبق برآخرین شیوه های نوین
آشنا شود که به راحتی هر
فرد علاقمند میتواند با هزینه کم
به حقیقت و تعبیر رویاهایش
نزدیک گردد. این تازه ها در
ورزشهای هوایی چون چتربازی
، کایت ، پاراگلایدر و.... تحقق
مییابند. به تعبیری میتوان گفت
ورزشهای هوایی بالهایی توانا از
زیباترین نعمات خداوندی هستند
که انسان را در آسمان نیلگون به
هرسو شناور میسازند. در طول
مدت معرفی ورزشهای هوایی ،
به سادگی و طبیعت لذتبخش
آنها اشاره خواهیم کرد.همچنین
ضرورت رعایت قوانین و مقررات
این ورزشها را ، نبایست فراموش
کنیم و بدانیم ورزشهای هوایی
گونه ای از ورزشهای حساس
بوده که برای تامین ایمنی ،
تجهیزات مخصوص خود را دارد.
پرواز ما درآسمان ، میان جریان
عظیمی از توده هوای نامرئی
است که برای هدایت پرواز ،
بایستی آگاهی کامل را از آن
پیدا کنیم. در آسمان نبایستی
وضعیتهای مختلف و گوناگون
هوای اطراف خود را ، از نظردور
داریم و بدانیم از قوانین طبیعت
و تجربیات انسان پیروی کنیم و
آنها را محترم بشماریم.بنابراین
در بخشهای مختلف وبلاگ ،
خلاصه ای ازموضوعات لازم
آورده شده است.مطالب این
وبلاگ ، ویژه آن دسته تنظیم
گردیده است که آشنایی
چندانی با ورزشهای هوایی
نداشته اند.لذا سعی برآن شده
است که راهنمایی های مورد
لزوم و مطمئن جهت معرفی
ورزشهای هوایی و پروازهای
ایران و جهان بدقت تنظیم و
مرحله بندی نماید.این دست
نوشته ها قصد ندارد نقش یک
مربی را بازی کند بلکه میخواهد
از سرآغاز افکار پرواز در انسانها
تا مراحل آشنایی ، با جدیدترین
تجهیزات پرواز به کمک تصاویر و
درج جزئیات حائز اهمیت ، معرفی
ورزشهای هوایی بصورت عامیانه
و ساده را ارائه دهد. خدا را نیز
شاکریم که درکشوری آزاده ایم
که به حمت بازوان توانای عقابان
سنگربانش ، درسایه امنیت
آسمانش ، عاری ازدود و تحدید
، به ورزشهای هوایی میپردازیم.
نامشان گرامی باد. در جهت
تلاش بر گسترش ومعرفی هر
چه موثرترورزشهای هوایی دربین
جوانان ورزش دوست کشورمان
، بر آن شدیم با بهره جستن از
تجربیات و آموزه های مربیان بین
المللی ورزشهای هوایی کشور،
بصورت وبلاگی با مطالب منظم
و مرحله بندی شده و بصورت
بسیارساده به معرفی ورزشهای
هوایی ایران و جهان بپردازیم.
امید است ورزشکاران هوایی
کشورمان نیز ، روزی پرچم
مقدس کشورمان را بر سکوی
افتخارات ورزشهای هوایی جهان
برفرآشته نمایند.
به امید آن روز

آمار وبلاگ

معرفی ورزشهای هوایی سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران

بنام تجلی بخش آسمان

Ballonsing (بالنها و سفينه‌های فضائی)

کشتی هوایی

کشتی هوایی که به آن سفینه فضایی نیز می گویند یک وسیله سبک و شناور در هوا است و از هوا سبک تر بوده و می توان آن را در هوا راند و هدایت نمود .

بر خلاف وسایل آیرودینامیکی مثل پرنده هایی با بال های ثابت  یا هلیکوپتر ها که با حرکت دادن یک ایرفویل (airfoli) و تولید نیروی بالا برنده (lift) در بالای زمین میمانند ، پرنئه های آئرواستاتیکی مثل کشتی های پرنده و بالن ها به وسیله پر کردن یک حفره توسط گازهای سبک تر از هوا همانند هیدروژن این کار را انجام میدهند .

کشتی هوایی اولین پرنده ای بود که نیروی پروازش کنترل شد .

تا قبل از سال 1940 کشتی های هوایی در موارد بسیاری استفاده می شدند اما این روند به دلیل کم بودن قابلیت هایشان در مقایسه با هواپیماها کاهش یافت و با حوادثی همچون فاجعه 1974 که سبب آتش گرفتن گاز هیروژن پر شده در کشتی هوایی بود ، تقریباً متوقف شد امروزه کشتی های هوایی در تبلیغات ، دیدبانی و هواشناسی مورد استفاده قرار می گیرند .

 در بیشتر کشورها کشتی هوایی (airship) را با عنوان «dirigible»  به معنای وسیله قابل هدایت می شناسند که بالن هم در لغت به همین معنا می باشد .

انواع کشتی های هوایی

1) کشتی های هوایی صلب :

کشتی های هوایی صلب مانند ، دارای مخزن صلب هستند که حاوی بسته هایی از گازهای غیر متراکم یا بالن هایی است که نیروی بالا برنده (lift) تامین می کنند. این نوع کشتی های هوایی نیازی به فشار داخلی جهت حفظ شکل خود ندارند .

2) کشتی های هوایی غیر صلب :

این نوع کشتی های هوایی نیاز به فشار داخلی جهت حفظ شکل خود دارند .

3) کشتی های هوایی نیمه صلب :

کشتی های هوایی نیمه صلب مانند  blimps ها ) نوعی كشتی هوایی كوچك) به یك فشار داخلی جهت حفظ شكل خود نیاز دارند و نیز دارای قاب های آهنی متحرك است كه در ته مخزن نصب میشود تا فشار پیمانه ای متمركز و زیاد را تقسیم كرده و فشار پیمانه ای را كاهش دهد.   

4) کشتی های هوایی فلزی  :

این نوع کشتی های هوایی دارای مشخصه های هر دو نوع کشتی های هوایی صلب و کشتی های هوایی غیر صلب هستند. در آنها نوعی فلز نازكتر و غیر قابل نفوذتر در برابر هوا در مقایسه با روكش های پلاستیكی استفاده شده است .

از این نوع كشتی هوایی تا كنون 2 محصول تهیه شده كه آنها عبارتند از :

1) كشتی های هوایی schwarz's كه آلمینیومی بوده و در سال 1897 تولید شده

2ZMC (2 

 5) کشتی های هوایی دورگه :

این نوع کشتی های هوایی یك نمونه هوانورد كلی است كه هر دو مشخصه سنگینتر از هوا (مانند هواپیما و هلیكوپتر) و سبكتر از هوا را تكنولوژی ساخت خود دارا است .

مثلاً كشتی های هوایی دو رگه دارای مشخصات یك هلیكوپتر برای مسافت زیاد با نیروی بالابرنده (lift) زیاد هستند .

قابل ذكر است كه اكثر كشتی های هوایی به هنگام حمل بار و سوخت زیاد سنگین تر از هوا می باشند ، بنابراین باید از یك سیستم پیشران و شكل آئرودینامیكی مناسب بهره گیرند تا نیروی بالابر مناسب را تامین و در هوا شناور بمانند .

گاز داخل کشتی هوایی :

در ابتدای پیدایش کشتی هوایی از گاز هیدروژن برای بالا بردن کشتی استفاده می شد. تا دهه 1950 تمام کشتی های هوایی به غیر از نمونه های موجود در آمریکا به استفاده از گاز هیدروژن ادامه دادند چون هیدروژن قابلیت تولید نیروی بالا برنده بیشتری داشت و همچنین از گاز هلیم ارزان تر بود .

در آسيا کشورهاي هند، چين و ژاپن داراي اين کشتي هستند که تمامي آنها در محورهاي گردشگري از آن استفاده مي کنند . در ایران نیز در سال 1384 یک فروند کشتی هوایی 4 نفره توسط شرکت خصوصی آسمان خزر با هدف  فعالیتهای فرهنگی ، تفريحی ، گردشگری و سپس تبليغاتی ، معادل 300 میلیون تومان از کشور آلمان خریداری شده است و به خلبانی کاپيتان مرادی در فرودگاه آزادی آبيک قزوين نگهداری می شده است .



 + نوشته شده در سه شنبه 5 آذر1387ساعت 12:8 توسط علی رضا محمدیان | 




آدرس
اهواز خیابان لشکر

جنب داروخانه فارابی

منوی وبلاگ
موضوعات

هدف

آرزوی پرواز

برادران رایت

تاریخچه ناسا

تاریخچه چترنجات

تاریخچه فضانوردی

چگونه خلبان شویم

علم آیرودینامیک پرواز

از برادران رایت تا 1914

از 1900 تا برادران رایت

تاریخچه هواپیمای مدل

قالیچه پرنده سلیمان 1

قالیچه پرنده سلیمان 2

از اولین هواسر تا 1900

تاریخچه آیرودینامیک پرواز

ورزشکاران هوایی بخوانند

از 1991 و چشم انداز آینده

هوانوردی از 1914 تا 1918

هوانوردی از 1918 تا 1939

هوانوردی از 1939 تا 1945

هوانوردی از 1945 تا 1991

تاریخچه اولین پرواز در ایران

مسئولین خوزستان بخوانند

معرفی جاذبه های باغملک

از اولین پرواز تا اولین هواسر

معرفی بالن

معرفی کایت

معرفی پاراسل

معرفی پارا موتور

معرفی پاراگلایدر

معرفی جایروکوپتر

معرفی پرواز دو نفره

معرفی دستگاه وینچ

معرفی کایت موتوردار

معرفی هواپیمای مدل

معرفی کشتی هوایی

معرفی هواپیمای گلایدر

معرفی چتربازی اتوماتیک

معرفی رکوردهای فضایی

معرفی آکروباسی هوایی

معرفی هوانوردی عمومی

معرفی چتربازی سقوط آزاد

دسته بندی ورزشهای هوایی

معرفی فدراسیون جهانی FAI

معرفی انجمن ورزشهای هوایی

پیوندها

Up

سام پاشا

تهران پارا

نمایندگی جین

شرکت پرآور پارس

نمایندگی Team5

پاراگلایدینگ مطلوب

کانون هوانوردی ایران

باشگاه هوایی اوج ایر

باشگاه هوایی دالاهو

ورزشهای هوایی گیلان

ورزشهای هوایی کرمان

انجمن ورزشهای هوایی

نمایندگی fresh breeze

باشگاه هوانوردی پرسان

پایگاه اطلاع رسانی خلبانان

کمیته ورزشهای هوایی یزد

آموزشگاه هوانوردی همدان

باشگاه سپهر آشیان اصفهان

باشگاه هوانوردی آسمان آبی

هیئت ورزشهای هوایی تهران

کمیته ورزشهای هوایی همدان

باشگاه ورزشهای هوایی آیریان

کمیته ورزشهای هوایی اصفهان

فدراسیون ورزشهای هوایی FAI

مطالب پیشین

هفته دوم تیر 1391
هفته اوّل دی 1389
هفته چهارم اردیبهشت 1388
هفته چهارم بهمن 1387
هفته سوم بهمن 1387
هفته دوم بهمن 1387
هفته اوّل بهمن 1387
هفته اوّل دی 1387
هفته سوم آذر 1387
هفته دوم آذر 1387
هفته اوّل آذر 1387
هفته چهارم آبان 1387
هفته اوّل آبان 1387
هفته چهارم مهر 1387
هفته سوم مهر 1387
هفته اوّل مهر 1387
 
دریافت هواشناسی




All Rights Reserved 2007 © by khoozestanflyschool.blogfa.com   This Themplate Rendition By Tel :0916 111 8775 _ 0936 119 0800 علی رضا محمدیان