X
تبلیغات
AxGiG,  مدرسه-پرواز-خوزستان - آرزوی پرواز

مدرسه-پرواز-خوزستان


دریافت هواشناسی




درباره وبلاگ
 

علی رضا محمدیان
متولدوساکن اهواز
متولد 1353
شغل : کارمند
تخصص فنی:برق،
تاسیسات،کامپیوتر
تجارب ورزشی:
خلبان پاراگلایدر
پرورش اندام
کوهپیمایی
بستکبال
تکواندو
بوکس
کاراته
بنام تجلی بخش آسمان
( با مطالعه این وبلاگ انسانهای
پرندۀ ایران را خواهید شناخت )
از دیرباز هر انسانی رویای پرواز
را در سر می پرورانده است. در
گذشته این آرزو بر اثر فقدان
امکانات و سرمایه و شرایط
کافی برای ساخت تجهیزات
پرنده ، بی نتیجه ماند اما دیری
نپایید که در حال حاضر با
پیشرفت علم و دانش ، انسان
توانسته است به جدیدترین
شیوه های ورزشهای هوایی ،
منطبق برآخرین شیوه های نوین
آشنا شود که به راحتی هر
فرد علاقمند میتواند با هزینه کم
به حقیقت و تعبیر رویاهایش
نزدیک گردد. این تازه ها در
ورزشهای هوایی چون چتربازی
، کایت ، پاراگلایدر و.... تحقق
مییابند. به تعبیری میتوان گفت
ورزشهای هوایی بالهایی توانا از
زیباترین نعمات خداوندی هستند
که انسان را در آسمان نیلگون به
هرسو شناور میسازند. در طول
مدت معرفی ورزشهای هوایی ،
به سادگی و طبیعت لذتبخش
آنها اشاره خواهیم کرد.همچنین
ضرورت رعایت قوانین و مقررات
این ورزشها را ، نبایست فراموش
کنیم و بدانیم ورزشهای هوایی
گونه ای از ورزشهای حساس
بوده که برای تامین ایمنی ،
تجهیزات مخصوص خود را دارد.
پرواز ما درآسمان ، میان جریان
عظیمی از توده هوای نامرئی
است که برای هدایت پرواز ،
بایستی آگاهی کامل را از آن
پیدا کنیم. در آسمان نبایستی
وضعیتهای مختلف و گوناگون
هوای اطراف خود را ، از نظردور
داریم و بدانیم از قوانین طبیعت
و تجربیات انسان پیروی کنیم و
آنها را محترم بشماریم.بنابراین
در بخشهای مختلف وبلاگ ،
خلاصه ای ازموضوعات لازم
آورده شده است.مطالب این
وبلاگ ، ویژه آن دسته تنظیم
گردیده است که آشنایی
چندانی با ورزشهای هوایی
نداشته اند.لذا سعی برآن شده
است که راهنمایی های مورد
لزوم و مطمئن جهت معرفی
ورزشهای هوایی و پروازهای
ایران و جهان بدقت تنظیم و
مرحله بندی نماید.این دست
نوشته ها قصد ندارد نقش یک
مربی را بازی کند بلکه میخواهد
از سرآغاز افکار پرواز در انسانها
تا مراحل آشنایی ، با جدیدترین
تجهیزات پرواز به کمک تصاویر و
درج جزئیات حائز اهمیت ، معرفی
ورزشهای هوایی بصورت عامیانه
و ساده را ارائه دهد. خدا را نیز
شاکریم که درکشوری آزاده ایم
که به حمت بازوان توانای عقابان
سنگربانش ، درسایه امنیت
آسمانش ، عاری ازدود و تحدید
، به ورزشهای هوایی میپردازیم.
نامشان گرامی باد. در جهت
تلاش بر گسترش ومعرفی هر
چه موثرترورزشهای هوایی دربین
جوانان ورزش دوست کشورمان
، بر آن شدیم با بهره جستن از
تجربیات و آموزه های مربیان بین
المللی ورزشهای هوایی کشور،
بصورت وبلاگی با مطالب منظم
و مرحله بندی شده و بصورت
بسیارساده به معرفی ورزشهای
هوایی ایران و جهان بپردازیم.
امید است ورزشکاران هوایی
کشورمان نیز ، روزی پرچم
مقدس کشورمان را بر سکوی
افتخارات ورزشهای هوایی جهان
برفرآشته نمایند.
به امید آن روز

آمار وبلاگ

معرفی ورزشهای هوایی سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران


بنام تجلی بخش آسمان

آرزوی پرواز

اندیشه پرواز به آسمان ها همچون پرندگان و رویای رهائی از زمین ، از دیر باز در مخیله آدمی وجود داشته است . تمایل انسان به پرواز مربوط میشود به زمانی که انسانهای ماقبل تاریخ برای اولین بار پرندگان در حال پرواز را مشاهده کردند. در كتاب ها آمده است كه یكی از امپراتوران باستانی چین اژدهای بزرگی از پارچه مخصوص ساخت و درون آن را از دود گرم پر كرد و در برار چشمان متحیر رعایای خویش اژدها را به آسمان فرستاد .


در افسانه های اساطیر یونان و روایات بسیار باستانی نیز این آرزوی دیرین بشر به خوبی مشاهده می شود.  طبق افسانه ای یونانی دیدالوس ( Daedalus )  و پسرش ایکاروس ( Icarus ) بال هایی از پر پرندگان ساخته و آن ها را با موم به خود چسبانیدند و با کمک این بالها تونستند پرواز کنند و از چنگ مینوس ( Minos ) پادشاه کرت که آن ها را در زندان لابیرنت خود محبوس ساخته بود بگریزند . دیدالوس و ایکاروس در آسمان پرواز کنان می رفتند و ایکاروس به واسطه شور و شوق پرواز ، اندرز پدرش را که به وی گفته بود نزدیک خورشید نشود از یاد برد و همچنان در آسمان بالا می رفت تا این که بر اثر حرارت زیاد خورشید موم ها آب شدند و ایکاروس درون دریا افتاد و کشته شد . علت شکل گیری این افسانه هشدار به کسانی بود که قصد رسیدن به عرش و خدا را داشتند و نمونه مشابه این افسانه، داستان برجهای بابل ( Tower of Babel ) بود که در انجیل نیز ذکر شده است. به هر حال اینگونه افسانه ها نشاندهنده تمایل انسان به پرواز میباشد و بطور كلی در تاریخ هر كشور ، نظایر این افسانه های یونانی مشاهده می شود .

در یونان باستان ارسطو نخستین دانشمندی بود که درباره معمای پرواز به تفکر و اظهار نظر پرداخت .

همچنین نیز بر طبق اسناد تاریخی نخستین كسی كه عملاً مدعی شد كه ، بوسیله بالهای متحرك مصنوعی می توان همانند پرندگان در آسمان پرواز كرد ، نقاش ، مجسمه ساز ، فیزیكدان ، فیلسوف ، طبیب و دانشمند ایتالیایی ، لئوناردو داوینچی (Leonardo da Vinci )  بود. وی با ارائه طرح نقشه فنی پرواز اعلام نمود می توان بوسیله اسباب و ادوات مكانیكی بخصوص با استفاده از بالهای مصنوعی از مكانهای مرتفع ، به آسانی و بی خطر فرود آمد .

طرح وی به نظر میرسید که قابل استفاده برای پرواز باشد و عملا نیز نمونه اولیه به پرواز در آمد. او بطور جدی در خصوص طراحی هواپیما فعالیت کرد و برای نمونه میتوان به طرح هواپیمای گلایدر ( هواپیمای بدون موتور ) ، که توسط وی در قرن پانزدهم میلادی صورت گرفت ، اشاره کرد .

اندیشه وی را یارانش به باد تمسخر گرفتند ، ولی او پس از مدتی آزمایش ، موفق شد دستگاه كوچكی بسازد كه مركب از دو بال ، یك بدنه و یك سكان بود ، لئوناردو دستگاه خود را از مكان مرتفعی به پائین رها نمود و پس از طی خط سیر طولانی به آرامی روی زمین نشست . این دستگاه كه در حقیقت پدر بزرگ هواپیماهای امروزی است .

چندی بعد لئوناردو در سال ۱۵۰۰ دستگاه خود را كاملتر نمود بدین معنی كه بوسیله یك فنر كه حركات ملایمی به بالهای دستگاه اختراعی می داد موفق شد آن را مدت بیشتری در هوا نگاه دارد ، ولی البته كسی با آن پرواز نكرد و اطرافیانش دستگاه را خرد كرده استاد را رنجیده خاطر ساختند و از ادامه این كار منصرف كردند .

علاوه بر طرح یاد شده لئوناردو ، طرح هایی نیز برای ساخت بالگرد    (helicopter ) تهیه دیده بود که در عمل قابل استفاد برای پرواز نبودند .

اگر چه لئوناردو كار خود را ادامه نداد ولی پس از وی دیگران طرح او را دنبال كردند. عده زیادی از افراد جسور اظهار می داشتند : چگونه پرندگان با بالهای خود در هوا پرواز می كنند و به زمین سقوط نمیكنند ؛ ما نیز می توانیم با تعبیه دستگاهی شبیه بال پرندگان و یا بادبادك لئوناردو در هوا سر بخوریم ، بالهای دستگاه ، می تواند ما را روی هوا نگاه دارند. در حالیکه طرح گلایدر لئوناردو هرگز توسط وی به مرحله ساخت نرسید ، ولی در چندین سده بعد ، یعنی در سده بیست میلادی ساخت هواپیما با استفاده از طرحهای نامبرده به انجام رسید . در سال ۱۶۷۸ میلادی " بینه " فرانسوی با تعقیب افكار لئوناردو دستگاه دیگری ساخت كه بالهایش توسط انسان حركت می كرد ، وی در این كار یعنی پرواز موفق نشد .

اولین مقاله ای که در خصوص هوانوردی منتشر شد، با عنوان " طرح ماشینی که میتواند در آسمان پرواز کند "، در سال 1714 میلادی توسط  امانوئل سوئیدنبرگ ( Emanuel Swedenborg ) به چاپ رسید. این ماشین پرنده از اسکلتی بسیار سبک و پوششی از جنس کرباس بسیار مقاوم تشکیل یافته بود و همچنین دو بال متحرک، و یا در حقیقت دو پاروی بزرگ، که در یک محور افقی قرار داشتند، بگونه ای در طراحی آن تعبیه شده بود که در برابر حرکت بالها به سمت بالا هیچگونه مقاومتی وجود نداشت ولی در اثر حرکت آنها به سمت پائین نیروی بالا برنده lift ایجاد می گردید .

سوئیدنبرگ به این امر وقوف داشت که ماشین یاد شده قادر به پرواز نخواهد بود، ولی با این وجود آنرا برای شروع تجویز میکرد و اطمینان داشت که مشکلات آن در آینده قابل حل خواهد بود. سوئیدنبرگ عنوان میکرد که :

" از آن جهت که اجرای این طرح عملا نیاز به نیرویی بیشتر از نیروی انسان و همچنین وزنی سبکتر از وزن بدن انسان را طلب میکند، اینطور بنظر می آید که صحبت کردن از این طرح بسیار آسان تر از اجرای عملی آن می باشد. علم مکانیک شاید بتواند وسیله ای به نام مارپیچ قدرتمند پیشنهاد کند تا بتوان این طرح را اجرا کرد. اگر این مزیت ها و ملزومات در نظر گرفته شود، شاید در آینده شخصی بداند که چگونه به بهترین روش طرح ما را، که فقط در حد پیشنهاد است، مورد استفاده قرار داده و با اضافه کردن مواردی به آن آنرا به اجرا درآورد. در عین حال شواهد و نمونه های متعددی از طبیعت در دست میباشد که نشان دهنده این واقعیت است که اجرای اینگونه پروازها بدون خطرات احتمالی قابل اجرا میباشد، هر چند که در آزمایشات اولیه به قیمت کسب تجربه میبایست خطراتی را به جان خرید، و شکسته شدن دست یا پایی را نادیده گرفت . "

البته سوئیدنبرگ طی مشاهداتش به این امر واقف شده بود که حل معمای اصلی پرواز ، در یافتن نیرویی است که بتواند ماشین پرنده را در آسمان نگاه دارد . تا زمانی که برادران رایت (Wright Brothers ) هواپیما با موتور دیزلی را ساختند هنوز موتوری که به اندازه کافی سبک وقدرتمند باشد تا بتوانند هواپیماها را به پرواز درآورد ساخته نشده بود .



 + نوشته شده در چهارشنبه 17 مهر1387ساعت 1:56 توسط علی رضا محمدیان | 




آدرس
اهواز خیابان لشکر

جنب داروخانه فارابی

منوی وبلاگ
موضوعات

هدف

آرزوی پرواز

برادران رایت

تاریخچه ناسا

تاریخچه چترنجات

تاریخچه فضانوردی

چگونه خلبان شویم

علم آیرودینامیک پرواز

از برادران رایت تا 1914

از 1900 تا برادران رایت

تاریخچه هواپیمای مدل

قالیچه پرنده سلیمان 1

قالیچه پرنده سلیمان 2

از اولین هواسر تا 1900

تاریخچه آیرودینامیک پرواز

ورزشکاران هوایی بخوانند

از 1991 و چشم انداز آینده

هوانوردی از 1914 تا 1918

هوانوردی از 1918 تا 1939

هوانوردی از 1939 تا 1945

هوانوردی از 1945 تا 1991

تاریخچه اولین پرواز در ایران

مسئولین خوزستان بخوانند

معرفی جاذبه های باغملک

از اولین پرواز تا اولین هواسر

معرفی بالن

معرفی کایت

معرفی پاراسل

معرفی پارا موتور

معرفی پاراگلایدر

معرفی جایروکوپتر

معرفی پرواز دو نفره

معرفی دستگاه وینچ

معرفی کایت موتوردار

معرفی هواپیمای مدل

معرفی کشتی هوایی

معرفی هواپیمای گلایدر

معرفی چتربازی اتوماتیک

معرفی رکوردهای فضایی

معرفی آکروباسی هوایی

معرفی هوانوردی عمومی

معرفی چتربازی سقوط آزاد

دسته بندی ورزشهای هوایی

معرفی فدراسیون جهانی FAI

معرفی انجمن ورزشهای هوایی

پیوندها

Up

سام پاشا

تهران پارا

نمایندگی جین

شرکت پرآور پارس

نمایندگی Team5

پاراگلایدینگ مطلوب

کانون هوانوردی ایران

باشگاه هوایی اوج ایر

باشگاه هوایی دالاهو

ورزشهای هوایی گیلان

ورزشهای هوایی کرمان

انجمن ورزشهای هوایی

نمایندگی fresh breeze

باشگاه هوانوردی پرسان

پایگاه اطلاع رسانی خلبانان

کمیته ورزشهای هوایی یزد

آموزشگاه هوانوردی همدان

باشگاه سپهر آشیان اصفهان

باشگاه هوانوردی آسمان آبی

هیئت ورزشهای هوایی تهران

کمیته ورزشهای هوایی همدان

باشگاه ورزشهای هوایی آیریان

کمیته ورزشهای هوایی اصفهان

فدراسیون ورزشهای هوایی FAI

مطالب پیشین

هفته دوم تیر 1391
هفته اوّل دی 1389
هفته چهارم اردیبهشت 1388
هفته چهارم بهمن 1387
هفته سوم بهمن 1387
هفته دوم بهمن 1387
هفته اوّل بهمن 1387
هفته اوّل دی 1387
هفته سوم آذر 1387
هفته دوم آذر 1387
هفته اوّل آذر 1387
هفته چهارم آبان 1387
هفته اوّل آبان 1387
هفته چهارم مهر 1387
هفته سوم مهر 1387
هفته اوّل مهر 1387
 
دریافت هواشناسی




All Rights Reserved 2007 © by khoozestanflyschool.blogfa.com   This Themplate Rendition By Tel :0916 111 8775 _ 0936 119 0800 علی رضا محمدیان